YAĞMURA ÇIKTIM BİR ŞEY OLMADI







Kendime elveda diyen bir Joan Baez düşünüyorum, 
Sana ise hiçbir melodi yakışmıyor, çok çirkin bir anıtsın 
 Niçin tapınırlar?

Ben at üstünde atı değil hayatı sürebilirim, güneşi Şafakta ıskalar 
            Karanlığında isterim. Düşersin çıkarım dediğin bağlarda
Dağlar beni tanır, yaban otları, sen hangi şiiri ezbere bilirsin?

Elbet yıkılırım, evet yıkıldım, biri sevdiğim vişneyi çiğnerdi
           Seni sayıklardı, çünkü kirliydim, kadın değil bir tarçın kabuğu
Evet, bir tarçın kabuğuydum, sisli bir suratın eskittiği saçlar,
Hep yedili yaşlarda mutlu, gerisi ilgilendirir beni, geçmişi boşaltmak 
Tükürülen bu surat hala ıslakken. Geçmiş aptal kahinler, geçmiş verir kalbe eklenilen taşı ve bir gün için
Düşürmek için o taş birini, dikliğinden yoksun bırakmak.
Evet sen yoksunsun, aptal kahin, dünya belinin çevresi olamaz, 
Belanın hatrına dönerken o, ve sen inanırsın bir gün
Çiçek açacağına tırnaklarımın.

      Atım paylaşmak için yerdi havucunu, benimle sayardı yıldızlar geçmesini 
Bir yaram olsaydı, kabuk tutardım, çırılçıplak sensin
Yağmur azdırır olsa olsa kimsesizliğini. İnsan edindin ve eşya
Bırakmadın allığını bir yerde, bırakmadın tokanı bir kolda
Ve yeniden gelebilecek o sevgililer, denenmiş ve istenmeyen
Kapalı yerlerde kurallar, sen eşyaya dönüp teşekkür eden
Ve geçmiş hiç sevmemiş seni diyebilirim, hiçbir kötü fırtına.
     Bileğinden kesmek istediğim dev, ne büyüksün ama niçin saygı duymalı
Orta yolu bulmak değil, dalaşmak sana, peşimden gelmediğin için
     Ama yüzyıllardır varsın öyle değil mi, doğduğum günü yaşarım ben
Uzun yıllar senin göğe ulaşman, kısa saatim en dipte hazine buldurur bana.
          Küçülseydin benim gibi, çünkü insanın devisin sen,
Yasemin kokmuş saçlarınla ve güzelliğinle,
Yalnız inemediğim dağ kadar değil ellerin.



                 Seni yabancı ben, öptüm ıskalattığın yerlerinden.

Yorumlar

Popüler Yayınlar