SEVGİLİ İÇİN









I

Şu sevinç ağaçlarının gölgesine diz çök.
Ağaç,
Sonbahara geldiğinde
Kalk evine gel.

II

Ben yokum ama 
Ağacıma kuşağını bağlıyor elin.

Gelirsem hazır olsun, dünya böyle nereye kadar
Saçını ilk defa annene yıkatmıyorsun.

Arya söylüyorum, sesim kesilmiyor hiç
Her şeyimden habersizsin ama buluşuyoruz sessiz.

II

Kara oğlan, oğlanlara karadut denmiyor
Belki ruhumuz doğrudur hayatımız elle tutulur şarap 
Hem en kokulusundan.
Kahrettim yorucu ve boğucu günümdeyim
Kaçıyorum içimden içine.

Yirmi deli kişi kafamızda mı göğsümüzde mi?
Bu yüzden kıyamam diyorum.

Kayaların kutsal notası, oğlanlara sevgilim de denmiyor
Ama buradayım.

Şairliğimi tanırsın bizi elle tutarım
Bu kasırga da engel değil, sevgiliyiz 
Elimi öpersin yeniden sevgiliyiz

III

Kaç defa söylerdim, çocuktum, danssızdım
Benimle bir
Şanssızlığına şahit
Gözlerinde okudum yeniden 
     saklanan acının kitabını.
İçlenip gizlenmeden ağlarım, içimden içine, 
   
 o şarkıyı bir daha çal o duvarlara.

IV

Gökyüzü düşkün, kafesimiz açık
Uçarsan tutamam, yağmurlara
Her işin başına yağmurları.

Kaşları çatık kasırganın içinde sağ kaldın, tuttum
Yerin altı metre altında olsak bile, gizemli deprem dalgası içinde
Ve inatla ölümle aranda durmaktan korkmuyorum
Her işin başında bir gökyüzü düşün.

V
Yaraların diridir hala
Hıçkıra hıçkıra ağlayabiliyor musun?

Yaşıyorsun sevgilim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar